Prosjekt crawl, del 2

28.05.2023

I tillegg til å trene i basseng så ønsker jeg å trene i åpent vann siden det er det vanligste elementet i svømmedelen av triatlon.

Utfordringen med åpent vann er at jeg ikke ser hvor jeg svømmer. Jeg funderte på ulike løsninger, fra tekniske løsninger med en GPS og vibrasjon på respektive håndledd ved retningsavvik, til å ha med ledsager på SUP-brett eller båt. Imidlertid så endte jeg opp med en enklere og mer selvstendig løsning med en line fra land til en bøye 65m lenger ut i havet.

Jeg festet meg til denne linen med en karabinkrok som med et kort tau var festet i et magebelte. På denne måten kunne jeg trygt svømme frem og tilbake, jeg merket når jeg kom til land og når jeg traff bøya;)

Med en vanntemperatur på 9 grader ble det etter hvert kaldt med 2-3mm neopren, men klarte 40 minutter før det ble en varm dusj. Jeg ønsker å prøve denne løsninger flere plasser og kan anbefale andre interesserte med synshemminger å prøve det samme. 

Lag din egen hjemmeside gratis! Denne nettsiden ble laget med Webnode. Lag din egen nettside gratis i dag! Kom i gang